نهال گلابی شاه میوه

خرید نهال گلابی شاه میوه و خرید انواع  نهال عمده با تخفیف ویژه به صورت تضمینی ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶

گلابی شاه میوه:

گلابی شاه میوه به اصفهان و کرج تعلق دارد،میوه آن پوستی صاف و زرد رنگ دارد.
بافت میوه آن نرم و طعمی شیرین و آبدار دارد که دارای سلول های سنگی پراکنده در تمام میوه میباشد .
گلابی شاه میوه قدرت انبار مانی نداردو پوست آن بسیار نازک است.
منشاء اصلی این رقم گلابی اصفهان است.
و اما نکته دیگر درمورد گلابی شاه میوه این است که هنگام کاشت تا ۴ الی ۵ سال میوه نمیدهد این گلابی نسبت به آتشک نیمه حساس است.
یکی از ویژگی های مثبت گلابی شاه میوه بازار پسندی بالای آن است و اینکه بسیار مورد پسند مصرف کننده ایرانی است.

نگهداری و مراقبت از نهال گلابی شاه میوه

کار پیچیده و سختی نیست به همین دلیل است که باغداران از کاشت نهال گلابی استقبال می کنند. گلابی از درختان گلدار است که مانند سیب دانه دار  می باشد. گلابی هم گونه های مختلفی دارد که هر کدام از گونه ها خصوصیات خاص خود را دارند.

ویژگی میوه گلابی شاه میوه

نهال گلابی شاه میوه یکی دیگر از گونه های گلابی می باشد که منشاء اصلی آن را ایران می دانند. میوه های این گونه  در اندازه ی نسبتا بزرگی بوده و به رنگ زرد روشن مایل به سبز می باشد و شکل آن مخروطی شکل است.این میوه از میوه های بازار پس است که هر ساله بعد از برداشت بازار فروش خوبی دارد طعم شیرین و آبدار آن باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. ماندگاری این میوه بالا نیست و بیشتر از یک یا دو ماه نمیشود آن را در انبار نگهداری نمود.

مشخصات

این نوع نهال گلابی شاه میوه رشد شاخ و برگ فراوانی دارد. گلابی شاه میوه بافت نرمی داد و سلول های سنگی در حاشیه تخمدان های آن وجود دارد. این نوع گلابی باردهی و عملکرد زیادی ندارد. گلابی شاه میوه بعد از چیده شدن باید بلافاصله مصرف شود زیرا بافت درونی آن خیلی زود قهوه ای می شود به این دلیل است که قدرت ماندگاری آن نیز کمتر است. نهال گلابی شاه میوه را در دسته نهال های نسبتا مقاوم می دانند اما حساسیت های خاص خود را نیز دارد.

موارد مصرف

مواد معدنی و مقوی موجود در گلابی شاه میوه در تقویت سلول های بدن نقش بسزایی دارد. همچنین فیبر موجود در گلابی در کاهش کلسترول و محافظت قلب موثر است. گلابی از آنجایی که حاوی مقداری ویتامین C و E می باشد در دفع سموم بدن نیز نقش دارد. مصرف گلابی برای تمام افراد در هر گروه سنی توصیه می شود،مصرف این میوه آبدار  در فصل تابستان به رفع تشنگی کمک می کند. از گلابی در صنعت کمپوت سازی نیز استفاده می شود.

جهت مشاهده ی بیشتر انواع ارقام نهال گلابی روی عبارت نهال گلابی کلیک نمایید .

نهال گلابی شاه میوه
نهال گلابی شاه میوه نهالستان آذر نهال

زمان مناسب کاشت و برداشت نهال گلابی شاه میوه:

یکی از اساسی ترین فاکتور ها در زمان خرید نهال میوه توجه به شرایط اقلیمی می باشد چرا که هر نهالی به تناسب ویژگی هایی که دارد،امکان رشد مطلوب در یک منطقه را خواهد داشت. که عدم توجه به آن از بازدهی مطلوب درخت می کاهد.

کاشت نهال گلابی شاه میوه

ابتدا باید زمین و خاک مناسب را برای کاشت آماده نمود. نهال گلابی شاه میوهتحمل رطوبت را دارد و در خاک های شنی رشد خوبی دارد. در زمان کاشت باید به عمق و فاصله مناسب کاشت نهال توجه نمود زیرا این نوع نهال در روند رشد شاخ و برگ فراوانی در می آورد همچنین توجه به عمق نیز از این جهت اهمیت دارد که ریشه نهال باید تهویه مناسبی داشته باشد. خاک های سنگین و آهکی شکل به هیچ عنوان برای کاشت نهال گلابی شاه میوه مناسب نمی باشد.

آفت این رقم نهال گلابی

از آفات درخت گلابی می توان به آفت پسیل اشاره نمود که از مهمترین آفات می باشد باغداران باید توجه داشته باشند که اگر با این نوع آفت به موقع مبارزه نشود پس از تغذیه برگ درخت به سراغ میوه و خوشه آن میرود. البته نهال گلابی شاه میوهمقاومت خوبی نسبت به این نوع آفت دارد . نهال گلابی شاه میوه را بلافاصله بعد از کشت باید آبیاری نمود در غیر اینصورت  احتمال  خشک شدن نهال وجود دارد آبیاری نهال گلابی شاه میوه به منطقه کشت آن بستگی دارد اگر کاشت نهال در منطقه پر باران باشد نیاز به آب از طریق آب باران تامین می شود و در غیر این صورت می توان با آبیاری مصنوعی این نیاز را تامین کرد.

برداشت این رقم نهال گلابی

بنابر تجربیات و تحقیقات لازم هر درخت گلابی شاه میوه در سال 50 تا 80 کیلو میوه دارد. عمر اقتصادی گلابی شاه میوه 30 سال است و بازار تجاری خوبی دارد. میوه ی این درخت را جزو میوه های میان رس به حساب می آورند زیرا در حدود اواسط مرداد ماه میوه می دهد و نسبت به دیگر انواع محصول دهی بالایی ندارد. در زمان رسیدن میوه آن کاملا زرد شده و به راحتی از شاخه جدا می شود. میوه گلابی حساسیت بالایی دارد به همین دلیل در هنگام چیدن باید توجه کامل نمود تا گلابی ها زمین نیفتد زیرا دچار کله های قهوه ای می شود.

نهال گلابی شاه میوه،نهالستان آذر نهال احمدی آذر،خرید نهال با تخفیف ، لیست ارقام نهال،نهال گلابی،گلابی،گلابی شاه میوه، خرید نهال گلابی.

خرید نهال مستقیم از نهالستان بدون واسطه با نشان استاندارد جهادکشاورزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *