نهال زردآلو ارسان

خرید نهال زردآلو ارسان . و خرید انواع  نهال عمده با تخفیف‌ ویژه به صورت تضمینی ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶

زردآلو ارسان:

این رقم زرد آلو از ارقام مهم تجارتی و پرفروش کشود محسوب میشود.
این رقم زرد آلو رقم مناسبی برای صادرات محسوب میشود و در اوایل اردیبهشت گل میدهد و در اواخر تیر میرسد.
نهال زردآلو ارسان در مقابل سرما دمای ۲۵ الی ۳۰ درجه را تحمل میکند و در مقابل خشکی هم نیمه‌متحمل است.
پایه این زرد آلو آلوچه وحشی است.
این رقم زردآلو دارای ۳۰ سال فمراقتصادی میباشد و در صنعت کمپوت استفاده میشود و برای تازه خوری هم مناسب است.
زرد آلو ارسان رنگ زرد پررنگ و شکل آن‌گردی متمایل به بیضی است و طعم و عطر خوبی را داراست.

منشا اصلی نهال زردآلو شمال شرق چین می باشد.،در آب و هوای معتدل کاشته می شود.،نیاز سرمایی آن 300-1000 ساعت در دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد نیاز دارد.،گلهای آن در بهار زودتر از بیشتر میوه های دیگر باز می شود،این درخت در اراضی شیبدار قابل رشد است،.نسبت به خشکی مقاوم بوده و نمک را تا حدودی تحمل می کند.

شرایط محیطی مناسب رشد نهال زردآلو ارسان

نهال زردآلو ارسان در هوای معتدل گرم بهتر از نقاط دیگر رشد می کند. در نقاط سرد باید آن را در مقابل آفتاب کاشت. در زمینهای قابل نفوذ و گرم٬ بهتر از زمینهای رسی و مرطوب رشد کرده و محصول می‌دهد.

آبیاری

درخت زردآلو در سال‌های اول رشد و بخصوص در فصل رشد به آبیاری فراوان نیاز دارند. لازم به توضیح است که آبیاری این گیاه به روش کرت بندی نباید صورت گیرد زیرا هم به ریشه‌ها اجازه تنفس داده نمی شود و هم از طریق تماس مستقیمی که طوقه با آب دارد درخت را بیمار می کند .

فاصله کاشت

در باغ زردآلو، فاصله بین این درختان از یکدیگر ۶ تا ۷ متر منظور می گردد پایه های انتخابی برای زردآلو ، بادام و هلو می باشد ولی پایه زردآلو مناسبتر است. تکثیر نهال زردآلو ارسان به دو طریق انجام میپذیرد: از طریق کاشت مستقیم بذر از طریق پیوند زدن که شیوه دوم محصول بهتری داده و رواج بیشتری دارد. درخت زردآلو به زخم بسیار حساس است به طوری که در صورت ایجاد کوچکترین زخم، مورد حمله آفات قرار میگیرد. اگر چنانچه پوسته براحتی جدا شود یا اینکه تنه حالت پوکی داشته باشد درخت بیمار است .

کاشت و پرورشِ نهال زردآلو ارسان کارِ آسانی است. آن‌ها آب و هوایِ خنک‌تر را ترجیح می‌دهند و در آن بهتر رشد می‌کنند. اما اگر آب و هوایِ منطقه‌تان آنقدر‌ها هم خنک نیست، .نیازی نخواهد بود در موردِ کاشتِ آن‌ها تردیدی به دلتان راه دهید. 

نهال زردآلو ارسان
زردآلو ارسان

تکثیرِ نهال درختِ زردآلو ارسان

نهال زردآلو ارسان از هسته آن پرورش داده می‌شود، .یعنی‌‌ همان شیئِ سنگ مانندی که در وسطِ میوه آن قرار دارد. ۳ تا ۴ سال نیز طول می‌کشد تا گیاه از مرحله نهال بودن به درختی که بارِ میوه می‌دهد، انتقال یابد. مانندِ سایرِ درختانِ میوه مردم دوست ندارند که این مدتِ طولانی را منتظر بمانند؛ آن‌ها به گلخانه‌ها رفته و درخت هایِ جوانِ زردآلو را خریداری می‌کنند و در باغ یا باغچه‌شان می‌کارند. درختانِ کوچکی که در گلخانه‌ها موجودند، دو سال سن دارند. درختِ کوچکی که از گلخانه خریداری می‌کنید به دو سالِ دیگر زمان نیاز دارد تا اولینِ بارِ میوه خود را تولید کند.


نکته مهم: 

میوه هایِ نهال زردآلو ارسان بر رویِ چوبِ سالِ دوم رشد می‌کنند. این امر را در هنگامِ هرس کردنِ درخت، به خصوص در سال هایِ اولِ زندگی‌اش، مدِ نظر قرار دهید.


آیا تصمیم دارید درختِ زردآلوتان را از هسته آن رشد دهید. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید:

ابتدا هسته زردآلو را به مدتِ ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. هسته را در میانِ دستمال کاغذی‌های مرطوب، ماسه مرطوب و یا کودِ گیاهی مرطوب قرار داده. و در ادامه آن را داخلِ یک کیسه پلاستیکی در بسته بیاندازید. سپس آن را حداقل به مدتِ ۱ ماه داخلِ یخچال قرار دهید. پس از یکماه هسته‌تان برایِ کاشت و پرورش در خاک آماده است.

کاشتِ نهال زردآلو ارسان

منطقه‌ای را در باغ یا باغچه خود انتخاب کنید که در معرضِ نورِ کاملِ آفتاب قرار دارد. یک چاله عمیق در آن قسمت حفر کنید. در صورتِ امکان مقدار زیادی کودِ کمپوستِ اضافه نشده به آن بیافزایید. آن را به خوبی با خاکِ ساده مخلوط کنید. اگر نهالی که خریده‌اید در گلدان قرار دارد به آرامی گلدان را بشکنید تا بتوانید ریشه‌ها را خارج کنید؛ این کار را به گونه‌ای انجام دهید که به ریشه‌ها آسیبی وارد نشود. اگر ریشه نهال‌تان در پلاستیک است، پلاستیک را درآورید و ریشه‌ها را به آرامی از هم باز کرده و داخلِ گودالی که حفر کرده‌اید، قرار دهید.
سپس داخلِ گودال را با خاک پُر کنید، تا سطحِ خاک به آن قسمت از از گیاه که قبلاً نیز در گلدان با خاک پوشانده شده بود برسد. در صورتِ نیاز می‌توانید خاکِ بیشتری اضافه کنید.

چگونه درختِ زردآلو ارسان را پرورش دهیم؟

هنگامی که درختِ زردآلویتان را کاشتید، باید به سرعت رشد کند. توصیه می‌کنیم که نهال را در سالِ اولِ زندگی‌اش به یک تیرکِ قائمِ چوبی ببندید.؛ زیرا باد هایِ شدید می‌توانند نهالتان را خم کنند و موجب شوند که تنه آن با زاویه و کج رشد کند. باد‌های بسیار شدید همچنین ممکن است موجبِ نوسان تاب خوردنِ نهال و آسیب دیدنِ ریشه هایِ آن شوند.
به این گیاه در اواخرِ زمستان و اوایلِ پاییز و سپس در هنگامِ میوه دهی تقویت کننده بدهید.
هر بهار قبل از باز شدنِ جوانه‌ها به درختتان، روغن هایِ غیر فعالِ مخصوصِ درختانِ میوه را اسپری کنبد؛ این کار بسیاری از آفات را از بین می‌برد.


ما شدیداً توصیه می‌کنیم که برنامه اسپری کردن هم برایِ جلوگیری از آفات و هم برای بیماری‌های درخت صورت بگیرد. اگر از اسپری هایِ مخصوصِ آفات و یا بیماری‌ها استفاده می‌کنید، .دستورالعمل هایِ نوشته شده بر رویِ برچسب را با دقت رعایت کنید. در هنگامِ سمپاشی و اسپری کردن نیز از لباس‌ها و ماسکِ محافظ استفاده کنید.
میوه‌ها را قبل از اینکه کاملاً برسند از درخت جدا کنید. آن‌ها به محضِ چیدن نرم و رسیده می‌شوند. نگه داری و ذخیره سازی میوه‌ای که هنوز سفت است آسان‌تر است. میوه‌ها را در مکانی خنک و خشک و به دور از نورِ آفتاب ذخیره سازی کنید.

هرس کردنِ درخت زردآلو ارسان

همانندِ همه گیاهان، هرس کردنِ درختانِ مستقر شده برایِ سلامتِ آن‌ها مفید است. این کار به محصول دهیِ بیشتر منجر می‌شود. نهال زردآلو ارسان را سالانه در اواخرِ زمستان و یا اوایلِ بهار، قبل از اینکه رشدِ درخت در سالِ جدید آغاز شود، هرس کنید.
ابتدا شاخه هایِ مرده و یا نا‌سالم را از درخت جدا کنید. مناطقی را که در آن رشدِ شاخه‌ها بسیار زیاد است را نیز هرس کنید. این کار به رسیدنِ نور خورشید و جریان یافتنِ هوا به کلِ قسمت هایِ درخت کمک کرده و به سلامت و رشدِ عمومیِ آن کمک می‌کند.

شما همچنین می‌توانید شاخه‌ها را به منظورِ شکل دهی به درختتان هرس کنید.
نکته: هنگامِ هرس کردن به یاد داشته باشید که میوه‌ها بر رویِ چوبِ سالِ دوم رشد می‌کنند. بنابراین در سال هایِ اولیه عمرِ درختتان آن را به صورتِ مختصر و سبک هرس کنید تا محصول دهیِ آن را به حداکثر برسانید. 

خرید نهال زردآلوارسان در نهالستان آذرنهال احمدی آذر ، نهال زردآلو ارسان را. با قیمت فروش مناسب و با کیفیت عالیمیتوانید خریداری کنید . شما میتوانید عکس نهال زردآلو ارسان و مشخصات نهال زردآلو ارسان را در وب سایت مشاهده .و جهت کاشت نهال زردآلو ارسان و نحوه قلمه نهال زردآلو ارسان و همچنین آبیاری نهال زردآلو ارسان و نحوه سم پاشی زردآلو ارسان میتوانند شما را راهنمایی کنند.

نهال درخت زردآلو ارسان
نهال درخت زردآلو ارسان 

توجه داشته باشید 

نهال فروشی آذر نهال احمدی آذر تولید کننده نهال زردآلو ارسان کشور آماده ارسال و فروش این رقم نهال به تمامی مناطق ایران می باشد.
نهالستان آذر نهال احمدی آذر آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به .منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.
جهت اطلاع از مشخصات نهال‌ زردآلو ارسان و آموزش کاشت نهال زردآلوارسان و همچنین احداث باغ  و دیدن عکس های بیشتر. و همچنین نحوه هرس نهال و آشنایی کلی با درختزردآلو ارسان با ما تماس‌ ‌بگیرید.

خرید

خرید نهال مستقیم از نهالستان آذر نهال بدون واسطه با نشان استاندارد جهادکشاورزی.

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال زردآلو ارسان و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها. و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان آذر نهال احمدی آذر مراجعه نمایید. و یا با شماره های ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *