نهال هلو انجیری پلنگی

خرید نهال هلو انجیری پلنگی . و خرید انواع  نهال عمده با تخفیف‌ ویژه به صورت تضمینی ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶

هلو انجیری پلنگی

منشا این رقم هلو یعنی هلو انجیری پلنگی کشور چین میباشد. و دارای ۲۰ سال عمر اقتصادی بوده که از سال دوم به بعد میوه میدهد. و پایه آن همانند اکثر ارقام هلو آلو وحشی و شفتالو میباشد.
هلو زعفرانی به ۱۰ لیتر آب در‌هفته نیاز دارد و برای تازه خوری مناسب میباشد.
هلو انجیری پلنگی رنگی پلنگی دارد و دارای گوشتی آبدار و طعمی ملس میباشد.
این رقم هلو خاصیت انبار مانی خوبی را دارد چون میتواند ۴ الی ۵ ماه در انبار بماند.
هلو انجیری پلنگی در اوایل مهرماه میرسد. و دربرابر سرما °۳۰ الی °۲۵ درجه را میتواند تحمل کند .و دربرابر خشکی نیمه متحمل است.

برای کاشت نهال هلو انجیری پلنگی هم بهتر است به خوبی با ویژگی های آن آشنا باشید که برخی از ویژگی های آن عبارت می باشد از :

ویژگی های مربوط به خاک نهال هلو انجیری :

یکی از بهترین خاک هایی که شما می توانید برای کاشت نهال هلو انجیری پلنگیانتخاب کنید خاک رس و یا شن می باشد. در واقع باید بدانید خاک این هلو پلنگی به هیچ وجه نباید سفت باشد، چرا که در این صورت رشد خوبی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است یک خاک نرم و عالی را برای کاشت این نهال انتخاب کنید و نهال را درون آن بکارید. دقت داشته باشید که این درخت از 4 تا 7 متر ارتفاع رشد مناسبی دارد .و اگر خاک آن از ویژگی های مطلوبی برخوردار نباشد بدون شک به بافت درخت آسیب جدی وارد می گردد و رشد نمی کند.

شکل برگ درختان هلو انجیری پلنگی

برگ های این درخت نیزه ای شکل می باشد که بعد از کاشت رشد سرعت آنها بسیار افزایش پیدا می کند. خاک های این درخت باید به صورت کاملا یکدست زهکشی شده باشد. بیشتر از  10 الی 15 سال این درخت عمر نمی کند و بعد از آن بهتر است نمونه های دیگر آن را بکارید.

ویژگی های آب و هوای مناسب برای رشد نهال هلو انجیری از نوع پلنگی

هر یک از انواع نهال هایی که شما می کارید باید در آب و هوای مناسبی رشد کنند. نهال هلو انجیری پلنگی هم برای رشد به آب و هوای مناسبی نیاز دارد. بیشتر این نهال را در مناطقی که آب و هوای آن تا حدودی سردسیری می باشد می کارند.

البته که باید بدانید تحمل سرمای این درخت چندان بالا نمی باشد و به همین دلیل شما نمی توانید آن را در مناطقی که سرمای زیادی دارند بکارید. این نهال اواخر اسفند ماه کاشته می شود و محصول دهی آن هم در اواخر شهریور ماه می باشد.

توجه فرمایید که ؛

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این هلو انجیری پلنگی دارد این است که در سرمای بیشتر از 25 الی 30 درجه نمی تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین تحمل خشکی آن هم تا حدودی زیاد است .ولی چندان مقاومت بالایی هم از خود نشان نمی دهد.

هلو پلنگی
هلو انجیری پلنگی

آبیاری درخت هلو انجیری پلنگی:

از دیگر ویژگی هایی که زمان کاشت نهال های هلو انجیری پلنگی باید با آن آشنایی داشته باشید .نوع آبیاری آن  می باشد. در واقع شما هر یک از انواع نهال های مورد نظر خود را که بکارید .باید آن را به بهترین نحو ممکن آبیاری کنید. بر همین اساس باید اطلاعات خود را در مورد نحوه آبیاری آن افزایش دهید.

این نهال زمانی که کاشته می شود باید آبیاری شود و هفته ای دوبار هم آن را به صورت منظم آب بدهید .

در واقع دقت داشته باشید که این نمونه از نهال ها به 10 لیتر آب در طول هفته نیاز دارند. و باید این آب را برای آنها فراهم کنید.

ویژگی های آفت نهال هلو انجیری پلنگی:

یکی از دیگر ویژگی هایی که مربوط به نهال هلو انجیری پلنگی، است .و شما باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید، .نوع آفات و بیماری های آن می باشد.

شما باید به خوبی بدانید که هر یک از انواع نهال ها امکان دارد دچار آفت و بیماری شود. ولی اگر به خوبی از آن مراقبت نمایید امکان مبتلا شدن آنها به بیماری بسیار کمتر خواهد بود. بنابراین اگر شما می خواهید میزان رشد بیماری ها و آفت های این نهال را کمتر کنید باید در دوره خواب درختان آنها را هرس نمایید.

زمان هرس درختان هلو انجیری

زمانی که فصل زمستان آغاز شود این درختان به خواب می روند و دقیقا در این زمان شما باید آنها را هرس کنید. در صورتی که در دوره باردهی این نهال دچار آفت و بیماری شود .باید به افرادی که سموم کشاورزی میفروشند و در این زمینه تخصص دارند مراجعه کنید. تا بهترین نوع سم را برای از بین بردن سموم و آفت آن خریداری کنید. دقت داشته باشید که زمان خرید این نهال بهترین و سالم ترین آن را خریداری کنید. در واقع اینکه نهال بدون بیماری باشد اهمیت زیادی دارد و شما هم باید به آن دقت داشته باشید.

ویژگی های مربوط به برداشت محصول هلو انجیری پلنگی:

امروزه بسیاری از افراد اقدام به کاشت نهال هلو انجیری پلنگی، می نمایند .که باید به خوبی با ویژگی های آن آشنایی داشته باشند. یکی از مهمترین مواردی که در مورد محصولات این نهال وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که آنها را چه زمانی برداشت کنید.

نهال هلو انجیری پلنگی یکی از ارقام هلو میباشد که کیفیت آن از سایر ارقام بیشتر بوده است .هلو انجیری پلنگی به دلیل داشتن اندازه ای درشت، کیفیتی بالا و شیرینی مطلوب، در مقایسه به دیگر هلو های انجیری قیمت بیشتری دارد. البته میزان کشت آن را نیز نباید بی تاثیر دانست که معمولا کمتر از دیگر گونه ها می باشند.میوه این نوع نهال در اوایل تابستان میرسد . استارتر مورد نیاز 1 کیلو جهت هر نهال میباشد .

گزارش آمار جهانی نشان دهنده این امر است که هلو پرطرفدارترین میوه در کل جهان از نظر طعم و مزه است. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مرکب و کاذب تولید می‌کند. شاخه‌های ساده فقط جوانه رویشی تولید می‌کنند. شاخه مرکب، جوانه رویش و زایشی و شاخه کاذب در طول شاخه جوانه زایش و در نوکم جوانه رویشی تولید می‌کند. که در هنگام هرس نوک شاخه کاذب حذف می‌شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه‌های یک ساله تشکیل می‌شود.)

انواع نهال هلو

نهال هلو انجیری مالکی
نهال هلو انجیری زودرس
نهال هلو انجیری زعفرانی.
نهال هلو انجیری توسرخ
نهال هلو انجیری.

هلو انجیری پلنگی نهالستان اذرنهال
هلو انجیری پلنگی نهالستان آذرنهال

توجه داشته باشید 

نهال فروشی آذر نهال احمدی آذر تولید کننده نهال‌هلو انجیری پلنگی در کشور آماده ارسال و فروش این رقم نهال هلو به تمامی مناطق ایران می باشد.
نهالستان آذر نهال احمدی آذر آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به .منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.
جهت اطلاع از مشخصات نهال‌ هلو انجیری پلنگی و آموزش کاشت نهال هلو و همچنین احداث باغ  و دیدن عکس های بیشتر. و همچنین نحوه هرس نهال و آشنایی کلی با درخت هلو انجیری با ما تماس‌ ‌بگیرید.

خرید

خرید نهال مستقیم از نهالستان آذر نهال بدون واسطه با نشان استاندارد جهادکشاورزی.

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال هلو انجیری و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها. و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان آذر نهال احمدی آذر مراجعه نمایید. و یا با شماره های ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف).

آذر نهال،نهالستان آذر نهال احمدی آذر،خرید نهال با تخفیف ، لیست ارقام نهال ها،لیست قیمت نهال ها.نهال هلو انجیری پلنگی ،هلو، هلو انجیری پلنگی ،خرید نهال هلو انجیری پلنگی.نهال کمیاب.نهال هلو انجیری کمیاب.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *