نهال هلو آلبرتا

خرید نهال هلو آلبرتا . و خرید انواع  نهال عمده با تخفیف‌ ویژه به صورت تضمینی ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶

هلو آلبرتا

منشاء این رقم هلو آمریکا میباشد .به همین دلیل به آن هلو آمریکایی هم میگویند.
هلو آلبرتا دارای پوستی با زمینه زرد و لکه های قرمز‌خوشرنگ میباشد.
این رقم هلو نیاز سرمایی ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت دارد. که برای بیرون آمدن از استراحت زمستانه باید نیاز آن برطرف شود.
هلو آلبرتا پس از کاشت از سال دوم به بعد میوه میدهد. و عمر اقتصادی آن ۷ سال میباشد بعد ۷ سال باردهی آن کم میشود.
این رقم هلو دمای °25 الی°30 را تحمل میکند .و در مقابل خشکی نیمه متحمل است.
هلو آلبرتا دارای بافتی بسیار نرم و طعمی فوق العاده خوب بوده .و دارای فروش فوق العاده ای میباشد. و از ارقام تجارتی و مهم کشور محسوب میشود.

مشخصاتی کلی از درخت هلو آلبرتا :

درخت هلو آلبرتا، این نوع درخت از ارقام درخت هلو است که به درخت آمریکایی نیز معروف است .زیرا کاشت این درخت در آمریکا مرسوم است، .این درخت دارای رنگی قرمز است که این قرمزی تا حدودی به زردی نیز می زند.، بافت میوه درخت هلو آلبرتابسیار نرم است. و دارای فیبرهای فراوانی روی پوست و درون میوه است. یک نوع هلو بسیار خوشمزه با طعمی کاملا شیرین را از درخت هلو آلبرتا می توانید برداشت کنید.

تحمل زیادی در فصول سرما دارد .و از وقتی که آن را می کارید حدود سه سال زمان می برد تا به رشد کافی خود دست پیدا کند.در سال سوم شما می توانید دوران بلوغ درخت را مشاهده کنید که شروع به باردهی می کند.

این نهال که معمولا در ایران نیز کاشته می شود .همیشه به کشورهایی که در جوار کشور ایران زندگی می کنند، به عنوان میوه ای صادراتی فرستاده می شود. نهال هلو آلبرتا دارای شکلی تا حدودی درشت است و اگر آن را بکارید در بیست روز نیاز به سی لیتر آب دارد.

این رقم نهال هلو آلبرتا ممکن است دچار یک نوع بیماری به نام لب شتری شود.، بنابراین بعد از اینکه شکوفه های آن درآمد باید سم زدایی را شروع کنید.

لازم به ذکر می باشد که:

در این نوع نهال هلو آلبرتا ، بعد از رسیدن به زمان بلوغ، نیاز به حدود 4 ماه دارد تا شروع به گل دهی و سپس میوه آن برسد. بعد از رسیدن میوه، محصول را باید 60 روز در یک مکان سرد  نگهداری کنید، .این موضوع باعث می شود که هسته میوه به راحتی از گوشت میوه جدا شود.

در کل این نوع هلو فصل سرما را به خوبی می گذراند .و حتی می توان گفت در شهرهای سردسیر برداشت بهتری به طور معمول دیده می شود. هر نهال هلو آلبرتا بعد از اینکه به درختی تنومند تبدیل شد حدود دویست کیلو میوه خواهد داد .و این نوع درخت دارای طول عمری طولانی در حدود 40 تا 50 سال است.

هلوآلبرتا نهالستان آذرنهال احمدی آذر
هلوآلبرتا نهالستان آذرنهال احمدی آذر

ارقام نهال هلو آلبرتا:

  • پیش رس
  • میان رس
  • دیررس

باید گفت این نوع هلو به دلیل اینکه قرمزی آن به زدی نیز می زند کمی شباهت به هلو زعفرانی نیز دارد. و اما مهم ترین نکته این است که در خاکهای سنگین کاشته می شود .و زمان برداشت آن در مرداد ماه است که اگر زودرس باشد، اوایل مرداد ماه برداشت خواهد شد .و اگر دیر رس باشد در اواخر مرداد ماه برداشت می شود. خریدنهال هلو آلبرتا معمولا توسط بسیاری از باغداران انجام می شود .به این دلیل که این نوع هلو درشت و با رنگی زیبا و شفاف دارای علاقمندان زیادی است. میزان آبیاری را به طور دقیق در بالا گفتیم اما می توان گفت این نوع نهال هلوآلبرتا در تابستان نیاز دارد در هر ماه دو بار آبیاری شود.

این نهال گاهی نیاز به هرس دارد، اگر می خواهید نهال یا درخت را هرس کنید تقریبا بیست سانتی متر از هر شاخه را برش دهید. 

کشور تولید کننده نهال هلو آلبرتا

این رقم وارداتی است و بومی کشور ایران نیست؛ کشور سازنده درخت هلو آلبرتا آمریکا می‌باشد. اما امروزه ایران و برخی از کشورها نیز اقدام به صادرات این نهال به کشورهای دور و نزدیک می‌کنند.

فاصله کاشت نهال های هلو آلبرتا

به طور کلی در اکثر منابع نوشته شده است که فاصله مناسب برای کاشت این نهال، به صورت 3 متر در 4 متر می‌باشد. رعایت فاصله کاشت مسئله بسیار مهمی است که برای رشد بهتر درخت میوه، باید مورد توجه قرار بگیرد.

شکل میوه هلو آلبرتا

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، میوه نهال هلو آلبرتا بسیار زیبا و مهمان پسندانه است.؛ پوست این میوه قرمز است و گوشتی زرد دارد و طعم آن کم نظیر است. یکی از مناسب‌ترین ارقام برای میهمانی‌ها و مجالس رسمی، همین میوه می‌باشد.

حداکثر ارتفاع درخت هلوآلبرتا

اکثر ارقام هلو از جمله درخت هلو آلبرتا، ارتفاعی بین 3 تا 5 متر خواهند داشت. ارتفاع کم یک نهال خصوصیت بدی نیست؛. چراکه موجب می‌شود برداشت محصول محصول آسان‌تر گردد.

نیاز سرمایی نهال هلو آلبرتا

نیاز سرمایی این نوع نهال هلو و دیگر نهال‌های هلو، حدود 500 تا 1000 ساعت ذکر شده است .و این نهال‌ها برای بیرون آمدن از خواب زمستانه، باید به مقدار مذکور در دمای .کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد قرار بگیرند.

عمر اقتصادی درخت هلو آلبرتا

عمر اقتصادی درخت هلو آلبرتا و اکثر ارقام هلو، بین 15 تا 20 سال می‌باشد .و این دسته از نهال‌ها از عمر اقتصادی و مفید طولانی برخوردار نیستند. شما می‌توانید به مدت 15 تا 20 سال، از ارقام هلو و شلیل محصول با کیفیت برداشت کنید .و عملا بعد از این سال‌ها، برداشت محصول با کیفیت. از این ارقام، با مشکل مواجه خواهد شد.

وزن میوه

وزن میوه این رقم، علاوه بر ژنتیک نهال، .به کوددهی و آبیاری آن بستگی خواهد داشت؛ .تامین نیازهای آبیاری این نهال، یکی از اصلی‌ترین .عواملی است که می‌تواند باعث افزایش وزن میوه شود.

ارتفاع درخت هلو از سطح دریا

به طور کلی درخت هلو آلبرتا .و دیگر ارقام و هلو شلیل، اگر تا ارتفاع 2000 متر از سطح دریا کاشته شوند، .رشد خوب و مطلوبی خواهند داشت.

مقاومت نهال هلو آلبرتا در برابر آفات

بیماری لب شتری یکی از بیماری‌هایی است که امکان دارد هر ساله به سراغ این نهال بیاید .و به آن آسیب بزند؛. شما می‌توانید برای مقابله با این بیماری، از سم گاپینان (سم کاپتان) استفاده کنید .با بهره گیری از آن، این بیماری را از بین ببرید.

حداکثر عملکرد میوه هلو آلبرتا در هکتار

به طور کلی ارقام هلو، عملکرد 10 تا 40 تنی در هکتار خواهند داشت. علی القاعده درخت هلو آلبرتا نیز می‌تواند در بهترین حالت، چیزی در حدود 40 تن محصول در یک هکتار داشته باشد. و باغدار را به سود بسیار خوبی برساند.

شروع محصول دهی

همانطور که گفته شد، این رقم حدودا از سال سوم و چهارم کاشت شروع به محصول دهی خواهد کرد .و شما می‌توانید تا هنگام باردهی اقتصادی این نهال، به خوبی از آن مراقبت کنید .تا باردهی مطلوبی را در پیش داشته باشید.

قدرت رشد نهال هلو آلبرتا

حداکثر رشدی که درخت هلو آلبرتا می‌تواند داشته باشد، در حدود 5 متر خواهد بود. قدرت رشد این نهال نیز متوسط ارزیابی شده است.

رقم گرده افشان نهال هلوآلبرتا

به طور کلی اکثر ارقام هلو، خود بارور هستند .و نیازی به گرده افشانی نخواهند داشت؛ .اما برخی دیگر از این ارقام، برای باروری، نیاز به رقم گرده افشان دارند. و حتما باید برای رشد آن‌ها از گرده افشان استفاده کرد. لازم به ذکر است که برخی از منابع می‌گویند که این رقم جزء ارقام خود بارور می‌باشد .و نیازی به کاشت گرده افشان برای آن نخواهد بود.

پایه درخت هلو آلبرتا

خوب است بدانید که پایه درخت در برخی از منابع، پیوندک نیز ذکر می‌شود.؛ پایه درخت هلو آلبرتا، شفتالو بذری می‌باشد.

زمان گلدهی

زمان گلدهی درخت هلو آلبرتا، اواخر فروردین در فصل بهار خواهد بود. که حدودا 8 روز به طول خواهد انجامید.

مدت آبیاری نهال هلو آلبرتا

آبیاری درخت هلو و دیگر ارقام، بسیار مهم است .و اگر آب به اندازه کافی به نهال نرسد، مطمئنا نهال از رشد مناسبی برخوردار نخواهند بود. به طور کلی آبیاری درخت هلو آلبرتا نیز باید 2 بار در هفته انجام شود.

لازم به ذکر است که برای آبیاری نهال میوه، به فصول سال و میزان بارندگی اخیر منطقه توجه لازم را داشته باشید. اگر قصد خرید نهال هلو آلبرتا را دارید، مطلب بعدی را با دقت دنبال کنید.

قیمت نهال هلو آلبرتا

امروزه نهال هلو آلبرتا با قیمت‌های بسیار مناسب در مجموعه نهالستان‌ها و سایت‌های فروش نهال آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید برای خرید نهال هلو آلبرتا از این راه‌ها اقدام کنید؛ اما بدون شک خرید نهال میوه با قیمت عمده و کیفیت عالی پیشنهادی بهتر است!

خرید نهال هلو آلبرتا
خرید نهال هلو آلبرتا

خرید نهال هلو آلبرتا در نهالستان آذرنهال احمدی آذر ، نهال هلوی آلبرتا را .با را با قیمت فروش مناسب و با کیفیت عالیمیتوانید خریداری کنید . شما میتوانید عکس نهال هلوآلبرتا و مشخصات نهال هلوآلبرتا را در وب سایت مشاهده .و جهت کاشت نهال هلو آلبرتا و یا احداث باغ نهال هلو‌ و همچنین مشاوره جهت انتخاب و خرید بهترین نهال هلوخونی از نهال فروشی آذر نهال با ما تماس بگیرید. قابل ذکر است کارشناسان ما در زمینه: هرس نهال هلو آلبرتا و نحوه قلمه هلوآلبرتا و همچنین آبیاری هلو آلبرتا و نحوه سم پاشی هلوآلبرتا میتوانند شما را راهنمایی کنند.

توجه داشته باشید 

نهال فروشی آذر نهال احمدی آذر تولید کننده نهال هلو آلبرتا در کشور آماده ارسال و فروش این رقم نهال هلو به تمامی مناطق ایران می باشد.
نهالستان آذر نهال احمدی آذر آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به .منظور خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.
جهت اطلاع از مشخصات نهال‌ هلو آلبرتا و آموزش کاشت نهال هلو آلبرتا و همچنین احداث باغ  و دیدن عکس های بیشتر. و همچنین نحوه هرس نهال و آشنایی کلی با درختهلو آلبرتا با ما تماس‌ ‌بگیرید.

خرید

خرید نهال مستقیم از نهالستان آذر نهال بدون واسطه با نشان استاندارد جهادکشاورزی.

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال هلو آلبرتا و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها. و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان آذر نهال احمدی آذر مراجعه نمایید. و یا با شماره های ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶تماس حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *