خرید نهال به گلابی شکل و خرید انواع  نهال عمده با تخفیف ویژه به صورت تضمینی ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶

به گلابی شکل:

این رقم به شکلی کاملا شبیه گلابی دارد.منشاء آن اصفهان است.
رنگ آن سبز مایل به زرد است.
گوشتی نیمه سفت تا نرم داردو از بوی خوبی برخوردار است.
خاک مناسب برای کاشت نهال به گلابی شکل باید حتما رُسی و شنی باشد و در خاک های قلیایی میوه نمیدهد.
به گلابی شکل دارای ۳۵ سال عمر اقتصادی است.
مقاومت بسیار کمی در مقابل سرمای زیر °۲۵ تا °۳۰ درجه زیر صفر را دارد.
نهال به گلابی شکل مانند سایر ارقام به به دوبار آبیاری درهفته نیاز دارد.
درختان جوان به ۳ الی ۵ سال به هرس نیاز ندارند.
زمان برداشت میوه به گلابی اواخر مهرماه است.
درخت به گلابی اگر مدت طولانی بدون آب در خشکی بماند میوه هایش ریز و کوچک میشود.

عمر مفید:

نهال به گلابی  معمولا در سن ۵-۴ سالگی شروع به باردهی می کند و عمر مفید و صرفه اقتصادی آنها به ۱۰ الی ۲۵ سال می رسد. اما عمر کلی این گونه از درختان به ۵۰ سال می رسد.

رنگ میوه:

میوه این درخت به شکل گرد تخم مرغی شبیه به میوه گلابی است. رنگ آن نیز همانند گلابی زرد طلایی و در برخی از ارقام مایل به سبز است و پوست آن از کرک پوشیده شده است.

تاریخ رسیدن میوه:

 شکوفه های این نهال به گلابی  نسبت به سایر ارقام به و گلابی، بسیار دیرتر از سایر میوه ها است. برای همین خطر سرمازدگی در به گلابی بسیار کم است. میوه آن را می توان از اوایل مهر ماه تا اواخر آبان برداشت کرد. بهترین موقع برای برداشت میوه به گلاب زمانی است که رنگ میوه زرد و زرد طلایی شده باشد.

ارتفاع درخت:

نهال به گلابی نسبت به درختان گلابی که ارتفاع ۷ تا ۱۵ متر دارند، این گونه از ارقام دارای ارتفاع متوسط و کوتاهی دارند. در بهترین حالت ارتفاع آنها به ۴ الی ۵ متر میرسد.

میزان باردهی نهال به گلابی:

بر اساس آمار جهاد کشاورزی از هر هکتار به طور متوسط حدود ۱/۱۱۹۱۷ کیلوگرم میوه می توان از نهال به گلابی برداشت نمود.  در کشور ما مهمترین استانهای پرورش دهنده این رقم به عبارتند از : خراسان، فارس و گیلان، اصفهان و کرمان.

نهال به گلابی شکل |نهالستان آذر نهال احمدی آذر
نهال به گلابی شکل |به گلابی

تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستان:

نهال به گلابی در برابر گرما و سرمای شدید بسیار مقاوم است و قادر است دماهای ۳۰- و ۴۰+ درجه را به خوبی تحمل کنند. سرما زیاد تاثیر خوبی بر میزان باردهی آنها دارد و هر چه مقدار آن بیشتر شود شاهد افزایش محصول نیزخواهیم بود.

نحوه رسیدگی و عمل آوری نهال به گلابی؟

شرایط محیط کاشت:

مناسب ترین مکان برای کاشت نهال به گلابی مناطق سردسیر و گرمسیر معتدل است. این نوع درخت در این مناطق به خوبی رشد کرده و با آن سازگار می شود. کارشناسان کشاورزی اعتقاد دارند نیاز سرمایی به گلابی نسبت به سایر ارقام کمتر است و نیاز سرمایی آن حدود ۱۰۰ تا ۴۵۰ ساعت زیر ۷ درجه سانتیگراد است.

فواصل کاشت:

فاصله کشت نهال به گلابی حدود ۴ -۵ متر است. برای اینکه بهتر بتوانید از میزان آن باخبر شوید توصیه می شود حتما از افراد با تجربه و متخصصان به خصوص از مشاوران جهاد کشاورزی در این زمینه مشورت بگیرید تا بهترین عملکرد را از باغ به گلابی داشته باشید.

نیاز به آبیاری:

نهال به گلابی درختی است که نیاز آبی آن خیلی زیاد نیست و به شرایط کم آبی مقاوم است، برای اینکه ریشه های آن بیشتر به عمق نفوذ می کند و به راحتی می تواند از اعماق زمین آب مورد نیاز خود را تامین کند. اما بهتر است نیاز آبی آن را به موقع مهیا کنید تا رشد خوبی داشته باشد.

نیاز به سمپاشی:

از مهمترین آفات نهال به گلابی در کشورمان می توان به آفت هایی نظیر. کرم به و پوسیدگی سفید ریشه اشاره کرد، این گونه از آفات دارای چندین نوع. هستند که بهتر است برای مقابله آفات از کودهای حیوانی و آلی استفاده شود.

هرس:

معمولا فرم دهی و هرس کردن نهال به گلابی چند سالی است که در ایران همانند کشور های پیشرفته. مورد توجه قرار گرفته و برای این کار از کارشناسان جهاد کشاورزی کمک گرفته می شود.

 بهتر است ميزان هرس آن در سطح حداکثری قرار بگیرد.، برای اینکه هرس کردن درخت به گلابی به خصوص در سال‌هاى اوليه باعث می شود درخت به خوبی رشد کند و در برابر آسیب های احتمالی مقاوم شود.

خرید

خرید نهال مستقیم از نهالستان آذر نهال بدون واسطه با نشان استاندارد جهادکشاورزی.

خرید رقم نهال به گلابی شکل، از نهالستان آذر نهال احمدی آذر این رقم نهال به را با قیمت فروش مناسب (خرید نهال با تخفیف.)و با کیفیت عالی میتوانید خریداری کنید. جهت کاشت نهال به و یا احداث باغ نهال به و همچنین مشاوره جهت انتخاب.و خرید بهترین نهال به و انواع نهال های دیگر از نهالستان آذر نهال احمدی آذر با ما تماس بگیرید.

توجه!!!

قابل ذکر است کارشناسان ما در زمینه ی هرس درخت به و نحوه قلمه زدن آن و همچنین آبیاری و نحوه سم پاشی به قرمز میتوانند شما را راهنمایی کنند.​​​​​​​

شما خریداران محترم به منظور خرید نهال به گلابی شکل و همینطور دریافت لیست ارقام نهال ها. و قیمت نهال ها میتوانید به نهالستان آذر نهال احمدی آذر مراجعه نمایید و یا با شماره های ۰۹۱۴۴۸۱۷۱۸۴ و ۰۹۱۴۴۸۲۴۹۸۰ و ۰۹۱۴۴۸۱۱۵۲۶حاصل فرمایید. (خرید نهال با تخفیف).

آذر نهال،نهالستان آذر نهال احمدی آذر،خرید نهال با تخفیف ، لیست ارقام نهال ها،لیست قیمت نهال ها،نهال به،به،به گلابی شکل،خرید نهال به.